איך לשמור על חלב האם שלך?

איך לשמור על חלב האם שלך?

איך לשמור על חלב האם שלך?

אחסון נכון של חלב אם מסייע להגנה על החלב מגורמים מזהמים ולשמירה מיטבית של רכיביו. במידה ואת שואבת, בין אם להשלמת ההנקה או באופן בלעדי, חשוב שתדעי כיצד לאחסן ולהשתמש בחלב האם.  לפני שאיבה חשוב לשטוף את הידיים היטב ולהשתמש במכלים נקיים ומחוטאים לאחסון החלב. השתמשי במכלי זכוכית, פלסטיק או שקיות ללא BPA המיועדות לאחסון חלב אם.

 

אחסון חלב אם

מיקום
טמפרטורה במעלות צלזיוס
משך אחסון מומלץ
מחוץ למקרר
16-29
אופטימלי: 4 שעות
אפשרי: 6-8 שעות בתנאים נקיים ובטמפ' מתחת ל-24 מעלות
מקרר
4
אופטימלי: 4 ימים
אפשרי: 5-8 ימים בתנאים נקיים מאוד
מקפיא
-4
אופטימלי: 6 חודשים
אפשרי: עד 12 חודשים, עדיף בהקפאה עמוקה  (-18 מעלות)

 

חשוב להימנע מלאחסן את חלב האם בדלת המקרר או המקפיא, משום שפתיחתם משנה את הטמפרטורות של הדלת הפתוחה וכמובן של החלב. במקום זה, אנחנו ממליצות לאחסן את החלב בעומק המקרר או המקפיא.

 

עוד טיפ-טיפה: תשובות קצרות לשאלות גדולות

 

  • איך אני יכולה להגדיל את תפוקת החלב שלי?

אם את חוששת שאספקת החלב שלך לא מלאה מומלץ לפנות ליועצת הנקה להערכה מקצועית ובניית תוכנית המותאמת לצרכיך. אבל ככלל, אנחנו ממליצות להקפיד על תדירות סדירה של פינוי החלב מהשד על מנת לעודד ייצור. אנחנו גם ממליצות לך לקרוא על עוד דרכים להגביר את תפוקת החלב.

 

  • איך נכון להפשיר חלב אם?

הדרך הטובה ביותר להפשיר חלב אם היא במשך הלילה במקרר. את יכולה גם לשים את חלב האם במיכל שלו מתחת לזרם מים פושרים להפשרה מהירה. אין להפשיר חלב אם במיקרוגל. חלב מופשר יכול להישאר בקירור במקרר עד להאכלה ולכל היותר עד 24 שעות מההפשרה

 

  • איך נכון לחמם חלב אם?

ניתן לחמם חלב אם על ידי הנחה של בקבוק החלב בקערית עם מים חמימים. מדי כמה דקות , סובבי בעדינות את הבקבוק עד שהחלב מגיע לטמפרטורה הרצויה להאכלה. אין לחמם חלב אם במיקרוגל מאחר והחום עלול לפרק את הרכיבים החשובים בחלב ובנוסף הוא עלול לחמם את החלב בצורה אחידה שעלולה לגרום לכוויות.

 

המאמר מבוסס על הנחיות אחסון וטיפול חלב אם של ה-CDC וה- ABM*

 

});