כמה חלב אני אמורה לשאוב?

כמה חלב אני אמורה לשאוב?

כמה חלב אני אמורה לשאוב?

שאיבה של כמות חלב מספקת היא אחת הדאגות הגדולות ביותר הקשורות לשאיבה והנקה.

תפוקת החלב שלך משתנה (כמויות חלב) לאורך כל תקופת השאיבה וההנקה שלך.

בהתאמה כמויות החלב שתקבלי בשאיבה משתנות בין השלבים הפיזיולוגיים של ייצור החלב,  ובמצבים השונים בהם את שואבת, למשל שאיבה לצד הנקה מלאה לעומת שאיבה במקום הנקה. 

ימים ראשונים לאחר הלידה- קולוסטרום  לעומת חלב בוגר

ראשית חשוב להבחין בשלב ייצור החלב שאת נמצאת בו. 

בימים הראשונים לאחר הלידה גופך מייצר את חלב הראשית, קולסטרום.  הקולסטרום מיוצר בכמויות קטנות מאוד, בהתאמה לגודל קיבתו של תינוקך. בנוסף מרקמו סמיך וצמיגי. שאיבה בימי הקולסטרום  מיועדת יותר לגירוי השד ופחות לפינוי הקולסטרום מהשד, בשל כמותו הנמוכה ומרקמו המיוחד. מיום ליום הכמות המיוצרת עולה, ואצל רוב הנשים הקולוסטרום יתחלף לחלב סביב היממה השלישית לאחר הלידה.

עם התחלפות החלב הכמות המיוצרת עולה משרות בודדות של מ"ל ביממה למאות מ"ל של חלב ביממה והמרקם משתנה לנוזלי יותר.  כעת בשאיבה ממש תראי את החלב משתחרר מהשד וזורם.

בימים הראשונים של התחלפות החלב יתכן שתחושי מלאות רבה בשדיים, יתכן גם שתרגישי שאת מייצרת יותר חלב ממה שתינוק יונק כרגע. זכרי שתינוקך "ידביק את הקצב" של הכמויות בעוד מספר ימים, אם יש מלאות לא נוחה לאחר הנקה את יכולה לשאוב מעט להקלה. 

הנקה מלאה לעומת הנקה משולבת

עוד הבחנה חשובה היא האם השאיבה נעשית תוך כדי הנקה מלאה או מחליפה סשן הנקה.

נקדים ונאמר- לא בכל פעם שתשאבי תתקבל בהכרח כמות של מנה להאכלה וזה לגמרי תקין!בהנקה מלאה של ניובורן הניזון רק מהנקה ישירות מהשד,  בהנחה שהיניקה יעילה ויש לפחות 8 הנקות ביממה, רוב החלב שאת מייצרת נצרך ע"י התינוק בהנקה עצמה. 

כשאת שואבת בנוסף להנקה מלאה ואינטנסיבית לא נצפה  "למלא את הבקבוק", להפך, אנחנו מבקשות מהגוף אקסטרה חלב מעבר לאספקת החלב המלאה שלנו אותה התינוק כאמור יונק 😉 

בממוצע ששואבות לצד הנקה מלאה יכולות לצפות לכמות של 30-60 מ"ל משני השדיים יחד. כלומר, יתכן שתצטרכי לאחד חלב ממספר שאיבות למנה אחת להאכלה.

לעומת זאת כשאת שואבת במקום הנקה,  במרחק של שעתיים- שלוש או יותר מההנקה האחרונה שלך סביר שיתקבלו כמויות משמעותיות יותר של חלב. הממוצע בשאיבה כזו נע בין 60-100 מ"ל משני השדיים יחד. לאחר השאיבה השד ירגיש רך וגמיש יותר.

כל אחת והחלב שלה

לסיכום, חשוב לזכור שכל אישה היא שונה ועל כן כמויות החלב עשויות להשתנות. הכמויות כמובן תלויות בצריכת התינוק, שגם היא משתנה. כמו כן, משך השאיבה ותדירות השאיבות משחקים תפקיד חשוב בתפוקת החלב. במידה ואת חוששת שאת לא מייצרת מספיק חלב, מציעות לך להציץ ממש כאן במאמר שלנו על שיטות להגברת חלב.  

אם את מרגישה שהתינוק שלך זקוק ליותר חלב מכפי שאת מייצרת, או חווה ירידה בכמויות החלב, מומלץ לפנות ליועצת הנקה לקבלת הדרכה מקצועית.

 גלי את משאבת החלב של אנבלה >>

השאירי תגובה

התגובות עוברות לאישור אנבלה לפני פרסום בבלוג.

});