הגברת ייצור החלב: חמישה מאכלים שיעשו פלאים לחלב שלך

הגברת ייצור החלב: חמישה מאכלים שיעשו פלאים לחלב שלך

הגברת ייצור החלב: חמישה מאכלים שיעשו פלאים לחלב שלך

את כבר בוודאי יודעת ששמירה על אורח חיים בריא ויציב עושה פלאים לתפוקת החלב שלך. אורח חיים מאוזן נחוץ גם כדי לשמור על הבריאות שלך ושל תינוקך. חלק חשוב מאורח חיים בריא הוא תזונה מאוזנת ומזינה.

האם ידעת שישנם מאכלים שנחשבים כמגבירים כמויות חלב באופן טבעי? בכתבה הזו אספנו חמישה מאכלים כאלו, הנחשבים לכמסייעים בהגברת ייצור החלב באופן טבעי (והם גם מאוד טעימים!).

  1. כמובן ששמעת על חילבה ?

חילבה הוא צמח מרפא נפוץ ברפואה הטבעית, אשר ידוע גם בזכות היכולת שלו להגביר כמויות חלב.   ניתן לצרוך חילבה בצורתה הטבעית, קל יותר לצרוך בכמוסות הנפוצות בכל רשתות הפארם. חשוב לציין שצריכת חילבה לא מתאימה לכל אחת.  שימוש בחילבה להגברת חלב אינו מומלץ לנשים הסובלות מסכרת, הפרעות בתפקודי בלוטת התריס, בעיות קרישיות, אלרגיה לסויה או חוסר באנזים G6PD.

  1. בירה שחורה לזהב לבן! 

בירה שחורה (ללא אלכוהול) ידועה בתכונות מגבירות ייצור חלב. רק שימי לב שהרכיב שנחשב מסורתית כמגביר חלב הוא הצמח כשות, ממנו יוצרה בעבר בירה שחורה. כיום לא כל בירה שחורה עשויה מכשות,  לכן חשוב לבדוק, ללא הכשות אין יתרון להגברת החלב.

  1. מורינגה עולה ליגה! 

המורינגה נחשבת כ"מזון על", היא שופעת ערכים תזונתיים ועשירה בוויטמינים, במינרלים ובנוגדי חמצון. ככל הנראה תכונותיה להגברת חלב קשורות לכך שהיא מזינה ומשפרת את ה- WELL BEING של מי שצורך אותה וכתוצאה מכך בנשים מניקות ממלאה חסרים תזונתיים אפשריים וכך מסייעת באפשרות להגברת ייצור החלב.  ניתן לצרוך אותה כתוסף מזון  מחברה מוכרת או להוסיף עלים טריים ממקור גידול נקי לארוחות.

  1. שקדים שקדנים: 

שקדים הם נשנוש מושלם וקליל שמתאים לכל מקום ומצב. כמו כן, השקדים עשירים בערכים תזונתיים. שקדים הם מקור טוב ל לשומנים בריאים ולסידן.  ככל הנראה השלמת צריכת סידן עבור אמהות מניקות שיש להן חסר היא הסיבה לכך ששקדים נחשבים מסורתית כמגבירים ייצור חלב. כמו כל דבר אחר בתזונתך, צרכי מהם כמות מתונה ולא בהגזמה.  כמה? תוספת חופן קטן ביום של שקדים לתזונה.  

  1. מי אמר תמר ולא קיבל ? 

תמרים הם  חטיפים טבעיים מתוקים שנותנים הרבה אנרגיה  וגם נחשבים כמגבירי חלב. תמרים הם בראש ובראשונה פחמימה אך יש בהם גם ויטמנים ומינרלים שככל הנראה הם אלו שתורמים לביסוס מעמדו של התמר כמגביר חלב, בין היתר תמרים מכילים מגנזיום ואשלגן.

 

גם טעים וגם בריא!

הוספת מאכלים אלו לתזונה שלך יכולה לתרום להגברת תפוקת החלב שלך, אבל חשוב לזכור שאין מדובר בפתרונות קסם. כל גוף מגיב באופן שונה, ולעיתים שינוי כזה או אחר יוכל לעזור.  בראש ובראשונה הגברת חלב תלויה בפינוי חלב מהשדיים בתדירות גבוהה לאורך היממה ובאופן יעיל, בהנקה או בשאיבה.  מעבר לכך צריכה מספקת של מים ונוזלים (כשני ליטרים ביממה) תזונה מלאה ומגוונת יעזרו ויתמכו במאמציך להגברת ייצור החלב.

אם יש לך שאלות או ספקות בנוגע לאספקת החלב שלך, אל תהססי לפנות לאשת מקצוע.

 

השאירי תגובה

התגובות עוברות לאישור אנבלה לפני פרסום בבלוג.

});