הנקה בזמן מחלה: מיתוסים, עובדות וטיפים

הנקה בזמן מחלה: מיתוסים, עובדות וטיפים

הנקה בזמן מחלה: מיתוסים, עובדות וטיפים

במסע האמהות שלך תתקלי לעיתים בקשיים בעת ההנקה – בעיקר כשאת חולה. אמהות רבות חוששות שהתינוק יידבק במחלה דרך החלב או שהמחלה תפגע באיכות החלב. אנחנו כאן להעמיד דברים על דיוקם!

הגיע הזמן להפריך את המיתוסים העוסקים בהנקה בזמן מחלה ולשמור על בריאותך ועל בריאות תינוקך.

חלב אם זו התשובה להכל!

אחת התפיסות השגויות הנפוצות ביותר היא שכאשר את חולה, גם החלב שלך "חולה". אך ההמלצה הגורפת של אנשי מקצוע היא להמשיך להניק בזמן מחלה שחומרתה קלה עד בינונית, משום שיתרונות ההנקה עולים בהרבה על הסכנה בהדבקה. החלב לא נהיה פתאום "מסוכן" כשאת מצוננת. יתרה מכך, הוא ממשיך לספק ערכים תזונתיים חשובים ונוגדנים חיוניים למערכת החיסון של תינוקך.

יכול להיות שאת דואגת שהמחלה תפגע באיכות החלב שלך, אך בפועל, חלב אם מתאים את עצמו לצרכים שלך ושל תינוקך. הרכבו משתנה והוא מכיל נוגדנים ספציפיים למחלה שלך, ובכך מספק הגנה נוספת לתינוקך. לכן חשוב להבין שחלב אם ממשיך להוות מקור חשוב לתזונה ולתמיכה במערכת החיסון, אפילו כאשר את חולה.

אז מה כן לעשות?

חשוב מאוד לשמור על היגיינה כאשר את מניקה בעת מחלה. שטיפת ידיים יסודית לפני ואחרי ההנקה תפחית משמעותית את הסיכון שתינוקך יידבק. עטיית מסכה בעת ההנקה תעניק שכבת הגנה נוספת, במיוחד אם את סובלת מתסמינים הקשורים למערכת הנשימה (נזלת, שיעול וכדומה).

חשוב גם לדאוג לאוורור. הקפידי להשאיר חלונות פתוחים על מנת להפחית התפשטות פתוגנים שנישאים באוויר. נוסף על כך, חשוב שתנוחי הרבה ותטפלי בעצמך. מנוחה מספקת לא רק תזרז את ההחלמה, אלא תסייע לשמור על תפוקת החלב שלך ולשפר את מצבך הכללי.

מה לגבי תרופות?

תופתעי לשמוע שחלב האם שלך מזין ובטוח לשימוש עבור התינוק גם כאשר את חולה. אפילו אם יש לך חום או תסמינים אחרים, החלב ממשיך לספק ערכים תזונתיים ונוגדנים חשובים המסייעים בהגנה על התינוק מפני זיהומים. דלקת בשד, שגורמת להתנפחות ולכאב, עלולה להפחית את כמות החלב באופן זמני, אך עם טיפול נכון ותמיכה ניתן להחלים ולהמשיך להניק.

שימי לב לתרופות שאת בוחרת לקחת. אמנם ישנן תרופות העלולות לפגוע בתפוקת החלב, אך תרופות רבות מתאימות לשימוש בזמן הנקה. חשוב ביותר להתייעץ עם איש מקצוע כדי לקבל הדרכה לגבי שימוש נכון בתרופות, על מנת להבטיח גם את בריאותך וגם את בריאות תינוקך.

אז מה השורה התחתונה?

לסיכום, אין צורך להימנע מהנקה בזמן מחלה. אם תקפידי על מספר כללי היגיינה פשוטים ותטפלי בעצמך, תוכלי להמשיך לספק לתינוקך את התזונה הטובה ביותר. ניתן ומומלץ לשמור גם על בריאות האם וגם על יתרונות ההנקה, אפילו בזמנים קשים כמו מגיפת הקורונה.

מומלץ לבקש עזרה מאנשי רפואה, מיועצות הנקה ומקבוצות תמיכה על מנת לקבל סיוע בהנקה בזמן מחלה. והכי חשוב: החלמה מהירה!

השאירי תגובה

התגובות עוברות לאישור אנבלה לפני פרסום בבלוג.

});