מנפצות לך מיתוסים נפוצים של הנקה

מנפצות לך מיתוסים נפוצים של הנקה

מנפצות לך מיתוסים נפוצים של הנקה

מה לא נאמר על הנקה? זו דרך הטבע, ההזנה הטובה ביותר לתינוק, מעניקה הגנה חיסונית, מהווה חיבור מיוחד בין אמא לתינוק  לצערנו, לצד כל הדברים הנכונים והטובים  קיימים גם לא מעט מיתוסים על הנקה ולחלב אם שיוצרים בלבול ומפיצים מידע שגוי. כעת נפריך כמה מהמיתוסים הללו ונצייד אתכן, האימהות, במידע נכון.

  1. אין לי מספיק חלב" או "החלב שלי לא מספיק טוב."

אחד החששות הנפוצים ביותר בקרב אמהות טריות הוא שהן לא מייצרות מספיק חלב, או שאיכות החלב שלהן אינה טובה. האמת היא שרוב הנשים  יכולות לייצר חלב בכמות שופעת ומספקת לתינוקות שלהן.  דרך ניהול הנקה מתאים של האם, קבלת תמיכה מהסביבה יניקה יעילה מצד התינוק והנקות תכופות רוב האמהות יגיעו למלוא פוטנציאל ייצור החלב שלהן ולאספקת חלב מלאה ומושלמת עבור תינוקן.

  1. "אם אני לא אוכלת מאוזן או מעשנת, עדיף שלא אניק."

תשכחי מכל מה ששמעת: גם אם התזונה שלך אינה מושלמת או שאת מעשנת, להנקה עדיין יש ערך רב.

הרכב החלב יציב ופחות מושפע מהתזונה שלך ממה שאת חושבת. גם אם התזונה שלך לא מיטבית החלב שלך יכיל את כל מה שתינוקך צריך. כדי לשמור על המאגרים שלך ועל בריאותך בטווח הארוך רצוי כמובן שתאכלי תזונה מאוזנת ומגוונת.  כמובן שאין בכוונתנו לעודד עישון, חשוב שתדעי שכאמא מעשנת דווקא עדיף שהתינוק כן ינק ויקבל חלב אם!

חלב אם מכיל נוגדנים ותאים חיסוניים שעוזרים להגן מפני מחלות של דרכי הנשימה ומחזקים את המערכת החיסונית של התינוק, בוודאי אם אחד מהוריו מעשן.

ההנקה תיתן לו הגנה מסויימת- וזה בעל ערך רב!

  1. "אחרי חצי שנה/שנה לחלב האם אין שום ערך תזונתי."

יש  אמירה כזו שככל שהתינוק גדל, כך מאבד חלב האם מערכו התזונתי. זה רחוק מאוד מהאמת. חלב אם ממשיך להיות תזונה שלמה ומלאה עם כל אבות המזון, הויטמנים, המינרלים, האנזימים, ההורמונים והתאים החיסוניים כל זמן שאת מייצרת חלב וללא קשר לגיל התינוק. יותר מזה, החלב נעשה שומני יותר לאחר שנה של הנקה ואפילו יותר שומני אחרי שנתיים של הנקה!  יחד עם זאת, מגיל חצי שנה הנקה לבדה לא מספקת את כל הצרכים התזונתיים של התינוק וזה הגיל להתחיל לשלב בהדרגה מזונות משולחן המשפחה בתזונת התינוק. הרכב החלב משתנה כדי להתאים לצרכי התינוק הגדל, והוא מקור תזונתי חשוב ויקר גם לצד תזונת מוצקים.

  1. "הימנעי לחלוטין מצמחים כמו נענע ומרווה, הם מייבשים את החלב."

יש צמחי תבלין בעלי תכונות מייבשות שצריכה  שלהם בכמות גדולה אכן יכולה להפחית ואף לייבש את אספקת החלב. יחד עם זאת, שתיית כוס תה נענע מידי פעם לא תייבש את החלב שלך, צריכה קבועה לאורך היום של כמות מרוכזת – כנראה שכן. חשוב להתייעץ עם איש מקצוע ולקבל ייעוץ אישי לגבי בחירות תזונתיות ספציפיות בזמן הנקה.

  1. "גודל השד קובע כמה חלב יהיה לי."

התשובה הקצרה היא – ממש לא. בניגוד לאמונה הרווחת כי שדיים גדולים מייצרים יותר חלב, זה לא בהכרח אומר שככל שהשד גדול יותר כך הוא מייצר יותר חלב ולהפך. שד קטן או בינוני יכול לייצר את אותה כמות חלב ביממה כמו שד גדול. ייצור החלב מושפע מהורמונים ומניהול הנקה נכון.

  1. "שאיבות לא שומרות על ייצור החלב."

הטענה כי שאיבה אינה יכולה לשמר את ייצור החלב היא שגויה לחלוטין. שאיבות תכופות ויעילות בהחלט יכולות לגרות את מנגנון ייצור החלב ולסייע לאמהות לשמור על ייצור מספיק, במיוחד עבור מי שמתקשה להניק ישירות או זקוקה להגברת אספקת החלב הסיבה שאמהות לעיתים חווות ירידה בכמויות החלב בזמן שאיבה קשורה לחוסר התמדה. תוספת של פינוי חלב מהשד על ידי שאיבה לא יכול להפחית את החלב, להפך- ככל שהחלב מתפנה בתדירות גבוהה יותר מהשד כך נוצר עוד ממנו.

  1. "אם יש לי דם בחלב צריך לזרוק את החלב."

אמהות נבהלות כשהן רואות דם בחלב, שנראה בחלב בצבע ורדרד או אדמדם.  איך מגיע דם לחלב? אם הפטמה פצועה או אם כלי דם קטננטן בצינוריות החלב דימם מעט ודם נכנס לחלב. באופן כללי, החלב הזה בטוח לשתייה עבור התינוק, והדרך היחידה שלך לראות את הדם היא אם את שואבת. חשבי על כך שלו היית מניקה, אפילו לא היית יודעת שיש דם בחלב, לא היית רואה אותו!. יחד עם זאת, אם את מודאגת, מומלץ להתייעץ עם אשת מקצוע.

אל תסמכו על מיתוסים!

לסיכום, חשוב להכיר את העובדות לגבי הנקה וחלב אם כדי לקבל החלטות מושכלות על בריאותך ועל בריאות תינוקך. אנחנו כאן להפריך מיתוסים  ולאפשר לאמהות לגשת להנקה בביטחון.

 

השאירי תגובה

התגובות עוברות לאישור אנבלה לפני פרסום בבלוג.

});