כמה חלב התינוק שלי צריך לאכול?

כמה חלב התינוק שלי צריך לאכול?

כמה חלב התינוק שלי צריך לאכול?

אימהות רבות תוהות כמה חלב תינוקן צריך לצרוך על מנת לשמר את תפקודו והתפתחותו התקנית. את יכולה להתנחם בעובדה שאת ממש לא לבד. אך התשובה היא קצת יותר מורכבת, משום שצריכת חלב משתנה מתינוק לתינוק. אך המידות הבאות יכולות לשמש כאינדיקציה מועילה.

אז כמה תינוק באמת צריך?

בימים הראשונים לאחר הלידה קיבת התינוק הקטנטנה גדלה מיום ליום.  ממנה של 10 מ"ל לארוחה ביממה הראשונה כל יום נוספים עוד 10 מ"ל לכל ארוחה, עד שביממה ה-6 גודל המנה יגיע ל-60 מ"ל. בין 6-14 יום לאחר הלידה גודל המנה לארוחה גדל בהדרגה ונע בין 60-80 מ"ל ולרוב בגיל שבועיים עד שלושה שבועות נפח המנה יגיע לכ-90 מ"ל.

מעניין לדעת שגופך מייצר את אותה כמות החלב מהשלב בו את מגיעה לאספקת חלב מלאה, סביב 3 שבועות לאחר הלידה ועד שתינוקך מבסס ארוחות ראשונות שממש מחליפות הנקות. אספקת חלב מלאה נעה בין 800-1000 מ"ל חלב ליממה. 

בשונה מתמ"ל (תרכובות מזון לתינוקות) שככל שהתינוק גדל יש צורך בכמות שהולכת וגדלה, עם חלב אם הכמות  לא משתנה, הרכב החלב משתנה ומתאים את עצמו לצרכים התזונתיים וההתפתחותיים של הבייבי לאורך כל תקופת ההנקה והשאיבה!

ועוד נתון מעניין- בממוצע, תינוקות יונקים כמות של 70-80 מ"ל חלב בסשן הנקה אחד.

 גלי את משאבת החלב של אנבלה >>

אז מה זה בעצם אומר? 

המשמעות היא שבהאכלה קצובה וקשובה הגיוני מאוד שתינוקך ישבע מכ-90 מ"ל חלב. האכלה כזו תארך כ15-20 דקות  ותאפשר לתינוק לאכול בנינוחות ולסמן מתי הוא שבע. הנה טריק נחמד שיכול לעזור: דמייני שבמקום 90 מ"ל חלב, התינוק שלך הרגע שתה 90 מ"ל שמנת. עכשיו נראה שהוא אכל מספיק, נכון? 😊

יחד עם זאת, כל תינוק הוא יחיד ומיוחד, יתכן שתינוקך יזדקק לכמות גדולה יותר ועבורו גודל המנה יהיה בין 90-120 מ"ל. אך במידה ויש לך אי אלו ספקות בנוגע להרגלי האכילה של תינוקך, או במידה ואת סבורה כי צריכת החלב גדולה או קטנה מדי – תמיד טוב לפנות ליועצת הנקה להדרכה מקצועית.

השורה התחתונה

חשוב מאוד לזכור ולהדגיש שהמספרים במאמר הזה הם כלליים ולכל תינוק יש צרכים אינדיבידואליים שונים. יועצת הנקה עשויה גם לקחת בחשבון את משקל התינוק, גילו ומצב בריאותו הכללית. יחד עם זאת, זכרי שתינוק שבע הוא תינוק רגוע ונינוח וזו עשויה להיות אינדיקציה מועילה ומרגיעה.

השאירי תגובה

התגובות עוברות לאישור אנבלה לפני פרסום בבלוג.

});