מתי תינוק מתחיל לחייך?

מתי תינוק מתחיל לחייך?

מתי תינוק מתחיל לחייך?

מרגע לידת התינוק, כל אבן דרך קטנה הופכת לחגיגה! מהצליל הראשון שהם משמיעים ועד הפעם הראשונה שהם כורכים את האצבעות הקטנות שלהם סביב האצבע שלנו, כל הישג קטן נראה משמעותי ומרגש במיוחד! אבל אבן הדרך הראשונה שממש מרגשת אותנו כהורים, היא החיוך. כל הורה מצפה לרגע המיוחד הזה. אז מתי בדיוק זה קורה, ולמה לצפות? כל התשובות ממש כאן - הגעתם למקום הנכון :) 

החיוך הראשון: רפלקס או לא?

חיוכי רפלקס

בימים הראשונים לאחר הלידה, ייתכן שתבחינו בחיוך קטן ומתוק על שפתי התינוק הרך. הם עשויים לחייך בשינה, באמצע האוכל או אפילו כשיש להם גזים. עם זאת, ככל שהורים רוצים להאמין שהילוד מחייך אליהם, כדאי לדעת שהחיוכים המוקדמים הללו עשויים להיות רפלקס ולא תגובה חברתית.

 

חיוכי רפלקס למעשה מתחילים כבר עוד ברחם - החל מהשבוע ה-36 להריון. הם ממשיכים לחייך באופן אקראי לאחר הלידה עד גיל חודש עד חודשיים. חיוכי רפלקס אינם רצוניים ואינם תגובה לסביבה או לרגשות התינוק.

חיוכים חברתיים

ועכשיו, בואו נדבר על אבן הדרך לה כולנו חיכינו – החיוך החברתי והמרגש! זהו החיוך ה"אמיתי" הראשון שמעיד על כך שהתינוק מגיב למשהו או למישהו. זוהי אבן דרך התפתחותית מרגשת ולעתים קרובות היא סימן לכך שהתינוק שלך מתחיל לזהות אנשים מוכרים ולהגיב להתנהגויות חברתיות שונות. 

תינוקות מתחילים לחייך חיוך חברתי בין גיל 6 ל-12 שבועות. עם זאת, הגיל יכול להשתנות מתינוק לתינוק, מכיוון שלכל אחד יש קצב התפתחות משלו. החיוך החברתי הזה הוא צעד גדול בהתפתחות החברתית של התינוק ולעתים קרובות החיוך היא האינטראקציה הראשונה בין הורה לתינוק.

למה חשוב לחייך?

התפתחות רגשית

תינוקות שמחייכים חיוכים חברתיים מתחילים למעשה את הדרך שלהם בהתפתחות הרגשית. החיוכים מצביעים על כך שהתינוק מתחיל להבין אינטראקציות חברתיות ויוצר התקשרויות רגשיות. זה סימן שהתינוק מזהה אותך ונוח לו בנוכחותך, כמו כן, הוא בונה איתך מערכת יחסים בריאה ואוהבת.

התפתחות יכולת ראייה

חיוכים חברתיים מעידים גם על כך שהתפתחות הראייה של התינוק מתקדמת היטב. לפני שתינוקות מחייכים בתגובה להבעות פנים או לתעלולים שלכם, תינוקות חייבים קודם כל להיות מסוגלים לראות ולזהות את סביבתם. לפיכך, אם תינוק מחייך בתגובה להתנהגות חברתית מסוימת, זה מצביע על כך שהוא יכול להתמקד בפנים ומתחיל לראות הבעות פנים.

איך תעודדי את התינוק שלך לחייך?

סביבה שמחה

אחת הדרכים הטובות ביותר לעודד את תינוקך לחייך היא על ידי יצירת סביבה שמחה ואוהבת. חייכי לתינוק שלך לעיתים קרובות, עשי פרצופים מצחיקים, או דגדגי אותו בעדינות.

עיסוק במשחק אינטראקטיבי

משחק אינטראקטיבי כמו "קוקו", שירים או שימוש בצעצועים בצבעים עזים יכולים גם לעזור. משחקים כאלה מגרים את חושיו של התינוק ויכולים לעודד חיוך.

התינוק שלי לא מחייך, מה עושים?

בעוד שרוב התינוקות מתחילים לחייך בין 6 ל-12 שבועות, חשוב לזכור שכל תינוק מתפתח בקצב משלו. עם זאת, אם התינוק שלך לא מחייך עד גיל שלושה חודשים ואינו מראה סימנים אחרים של מעורבות חברתית, מומלץ להתייעץ עם מומחה.

רק חייכו!

החיוכים הראשונים של תינוקך הם אבני דרך חיוניות ומשמחות בהתפתחות התינוק. בין אם מדובר בחיוך רפלקס או חיוך חברתי, אין דבר משמח יותר! קחי בחשבון שכל תינוק הוא ייחודי ומתפתח בקצב שלו. אז תהני מכל רגע עם תינוקך. זכרי, אינטרקציה אוהבת וחמה מהווה תפקיד חיוני בהתפתחות החברתית והרגשית של התינוק!

 

השאירי תגובה

התגובות עוברות לאישור אנבלה לפני פרסום בבלוג.

});