בכל צבעי הקשת – הכירי את הצבעים של חלב האם שלך

בכל צבעי הקשת – הכירי את הצבעים של חלב האם שלך

בכל צבעי הקשת – הכירי את הצבעים של חלב האם שלך

סביר להניח ששמעת מישהי קוראת לחלב אם "זהב לבן", אבל אין לזה שום קשר לצבע של החלב. הכינוי כמובן מתייחס ליתרונות הבריאותיים ולערכים התזונתיים של החלב. בעוד שאנחנו מצפות שהחלב תמיד יהיה לבן, בפועל, יש לחלב אם המון גוונים שונים. צבעי החלב המשתנים מספקים מידע חשוב על תרכובת החלב ומצבו, ולעיתים אפילו על הבריאות שלך ותינוקך. מהן הסיבות לצבע המשתנה? נגלה כאן.

צהבהב – קולוסטרום

אם רק התחלת להניק או לשאוב, ייתכן שראית כי החלב שלך צהבהב או אפילו כתמתם. זהו חלב ראשוני שנקרא קולוסטרום, וסביר שהצבע שלו ישתנה ללבן תוך כמה ימים. חלב הקולוסטרום עשיר בנוגדנים טבעיים, חלבונים, ויטמינים ומינרלים, ומהווה חלק משמעותי מתזונת והגנת הניובורן.

לבן – חלב בוגר

עם הזמן, צבע החלב משתנה לגוון לבן ומרקם יותר סמיך וקרמי. חלב בוגר עשיר בשומנים, בלקטוז, וברכיבים תזונתיים שהכרחיים להתפתחות תקינה ובריאה של תינוקך.

כחלחל – התחלת השאיבה

אם את מניקה, סביר שלא תראי את הגוון הכחלחל של החלב. אבל אם את שואבת, בתחילת השאיבה, ייתכן ותראי חלב מעט כחול בהתחלה. אין לך מה לדאוג, מדובר בחלב שהשומן בו הופרד מהנוזל. ככל שתמשיכי לשאוב, החלב יהפוך ללבן.

ירקרק – תזונה עשירה בירוקים

אם החלטת להתחיל לצרוך כמות גבוהה של ירקות ירוקים, או אצות, ייתכן ותבחיני שהחלב שלך מקבל גוון ירקרק. מאכלים עשירים בכלורופיל, כמו קייל ותרד, עשויים גם הם להשפיע על הצבע של החלב. אפילו שמדובר בגוון מעט חריג, אין מה לחשוש, החלב תקין לגמרי.

ורדרד – מעט דם

אם את רואה שלחלב שלך יש גוון ורדרד (כמובן שייתכן ולא תראי כלל אם את מניקה), ייתכן ויש מעט דם בחלב. זה יכול לקרות כתוצאה מפציעה של הפטמה או נים. בעוד שזה תקין לחלוטין ולרוב חולף, מומלץ לפנות ליועצת הנקה או רופאה על מנת לאתר את המקור של הפציעה.

צהבהב-ירקרק – מחלה או רכיבים אנטיבקטריאליים

חלב מעט צהבהב-ירקרק עשוי להצביע על כך שאת או תינוקך חולים. כשהגוף נלחם בדלקת, תרכובת חלב האם שלך משתנה ומכילה נוגדנים שמשפיעים על הצבע של החלב. התרכובת משתנה כמובן על מנת לעזור לתינוקך להחלים מהר יותר ולתת בוסט למערכת החיסונית שלו.

אדום – פני לקבל טיפול רפואי

שלא כמו הגוון הורדרד, אם את מבחינה שחלב האם שלך נהיה אדום, יש להפסיק לשאוב או להניק ומיד לגשת למוקד. חלב אדום מצביע על דימום כבד ומצריך בדיקה מיידית של גורם רפואי.

 

הצבע של החלב שלנו היא דרך מעולה לקבל אינדיקציה ותובנות על המצב הבריאותי שלנו. אם את מניקה, ייתכן ולא תבחיני בשינויים האלה כלל, אבל אם את שואבת, מאוד סביר שתראי שינוי בצבע החלב. חלק מהצבעים כמובן בלתי מזיקים בכלל, והחלב תקין לחלוטין, בעוד שבמצבים אחרים, מומלץ לפנות לגורם מקצועי. הכירי את הצבעים ומשמעותם למען בריאותך ובריאות תינוקך!

השאירי תגובה

התגובות עוברות לאישור אנבלה לפני פרסום בבלוג.

});