מה לו"ז השאיבה הכי נכון עבורי?

מה לו"ז השאיבה הכי נכון עבורי?

מה לו"ז השאיבה הכי נכון עבורי?

מתי נכון לשאוב? איך לשלב שאיבה והנקה? איך להתמיד בשאיבות?

אם המחשבה על תזמון והכנסת שאיבות לשגרת היום שלך מטרידה אותך , בעיקר כשעוד אין תחושת שגרה עם הבייבי , אנחנו רוצות לעשות את פשוט עבורך- השאיבה צריכה לשרת אותך ואת הצרכים שלך כאמא מניקה!
מתי לשאוב? לפי הצורך שלך
  • בראשית ההנקה- אם הנקה ישירה מהשד אינה מתאפשרת תרצי לבסס את אספקת החלב שלך בשאיבה, רצוי מידי שלוש שעות.

  • בשבועות הראשונים להנקה- כאשר אספקת החלב עוד לא מבוססת ויש מצבים של מלאות לא נוחה לאחר הנקה שאיבה קצרה עד לתחושת הקלה תעזור לשמור עליך מגודש וחלילה התפתחות דלקת בשד.

  • כשההנקה זורמת ומבוססת ואת רוצה שיהיה חלב מוכן כדי שתוכלי לצאת בלי הבייבי- שאבי פעם אחת ביום, אחרי הנקה, רצוי בשעות שאת מרגישה בהן יותר מלאה, רוב הנשים מרגישות ככה בבוקר. אבל מה עם מרפי והחשש שהבייבי ירצה לינוק בדיוק כשתסיימי לשאוב? את יכולה לשאוב רק שד אחד בכל פעם, וכך גם אם מרפי מגיע לבקר יש לך שד "מוכן" להנקה שלא שאבת.
קחי בחשבון שבחודשים הראשונים יתכן שלא תוכלי לשאוב בהכרח בזמן קבוע ביום. תינוקות מתחילים לסגל שגרת יום לרוב סביב גיל 4 חודשים. לנסות לבנות לו"ז שאיבות קבוע לפני כן לא תמיד יהיה אפשרי (הכוונה ללו"ז יותר מורכב משאיבה כחצי שעה אחרי הנקה לפי דרישה).
  • שאיבה לקראת חזרה לעבודה / בניית "סטוק" חלב- בשלב שבו את מרגישה שאת ותינוקך מתנהלים בשגרה יציבה יחסית (בכל זאת, עם תינוקות השינוי זה הדבר הכי יציב) , תוכלי להתחיל לשלב שאיבות קבועות, רצוי בין חצי שעה עד שעה אחרי הנקה. כדי להימנע מייצור יתר של חלב רצוי לא להעמיס יותר מדי סשנים של שאיבה. בנוסף רצוי לא להחליף הנקה בשאיבה בשלב הזה אלא לשמור על הכמות הנוספת שאת "מבקשת" מהגוף לייצר על ידי שגרת שאיבות לאחר או בין הנקות. מומלץ להתחיל לבנות לו"ז שאיבות כחודש לפני החזרה לעבודה, כדי שתוכלי להתרגל לשאיבה ולמשאבה, ולהכין כמות חלב "ספייר" שתרגישי נוח איתה בלי שזה יבוא על חשבון ההנקה חלילה. טיפ למתקדמות- כשאת חוזרת לעבודה נסי להגדיר מראש (ממש לקבוע ביומן) זמנים קבועים לשאיבה בזמן שאת בעבודה.

  • שאיבה כשאת בנפרד מהבייבי- בעבודה, ביציאה ממושכת מהבית, באירוע (היוש חתונה של הבסטי) במצבים אלו כשהשאיבה מחליפה הנקה ובהתאם לזמן שתהי בלי הבייבי את רוצה לשאוב בערך בתדירות בה היית מניקה. עם תינוק צעיר יותר כל שעתיים, עם תינוק יותר בוגר כל 3 שעות.
כמה זמן לשאוב בכל סשן שאיבה?

  •  למניעת גודש בשלבי ההנקה המוקדמים- שאבי עד להקלה, כלומר עד שהשד מרגיש שהתרכך מעט ונהיה קצת יותר אלסטי ופחות נוקשה.

  • שאיבה לצד הנקה מלאה- שאיבה קצרה של 10 דקות יכול להספיק, המטרה היא לבקש מהגוף לייצר מעט יותר אבל לא להיכנס ללופ של ייצור עודף.

  • שאיבה במקום הנקה- שאיבה שמטרתה "לרוקן" את השד כפי שהיה מתרוקן אם היית מניקה. כווני ל 15-20 דק' ועד שאת מרגישה שהשד התרכך משמעותית ו"התרוקן". כשאת שואבת מידי יום באופן קבוע נסי לא לשאוב יותר מכמות החלב או כמות הזמן שאת רגילה, כדי להימנע מייצור חלב עודף.

אם את לא בטוחה מה לו"ז השאיבה הנכון עבורך או אם את צריכה עזרה בשילוב שאיבות לצד הנקה פני ליועצת הנקה, או לשירות הלקוחות שלנו , נשמח לעזור!

השאירי תגובה

התגובות עוברות לאישור אנבלה לפני פרסום בבלוג.

});