6 דרכים להגביר את ייצור החלב שלך

6 דרכים להגביר את ייצור החלב שלך

6 דרכים להגביר את ייצור החלב שלך

אחת הדאגות העיקריות של אמהות מניקות ושואבות היא אספקת החלב- כמויות החלב שלנו. האם אני שואבת מספיק חלב? האם התינוק שלי אכל מספיק? והכי חשוב, איך אני יכולה לייצר יותר חלב?
רגע לפני חשוב לדעת ולהרגיע - אם את בהנקה מלאה ותינוקך עולה במשקל בצורה עקבית וטובה- אספקת החלב שלך מלאה ואין צורך להגביר אותה. 

אין דבר יותר מספק מלראות תינוק משגשג בהנקה ואת הבקבוק מתמלא תוך כדי שאיבה, לכן אספנו עבורך 6 דרכים להגביר את ייצור החלב ולהוריד לך דאגה ענקית מהלב.

  1. זה עניין של תדירות: מנגנון ייצור החלב שלנו הוא מנגנון של היצע וביקוש. ככל שתניקי או תשאבי לעיתים קרובות יותר לאורך היממה, כך הגוף שלך יידע שהוא צריך לייצר יותר חלב. פינוי חלב בתדירות גבוהה הוא המפתח להגברת הייצור.

  2. היעזרי במשאבת הנקה: בסיום ההנקה שימוש במשאבה לפינוי נוסף של חלב מהשד יעודד את הגוף לייצר עוד חלב. שימוש במשאבת החלב כמו אנבלה, שיש בה מנגנון לשון המעודד ייצור טבעי של הורמונים האחראים על שחרור וייצור חלב, יכול לעזור בהגברת כמויות חלב.

  3. עיסוי ודחיסת השד - כדי לפנות יותר חלב מהשד, נסי לעסות את השד בעדינות לפני הנקה או שאיבה וגם תוך כדי לחצי בעדינות על השד כדי להגביר את זרימת החלב. 

  4. תזונה ושתייה- תזונה בהנקה צריכה להיות דבר פשוט- תאכלי מה שאת אוהבת ושימי לב שאת אוכלת ושותה מספיק.
    מבחינת מים ההמלצה היא לשתות כ- 2 ליטרים ביממה כדי לענות על הצרכים הפיזיולוגיים שלך ולטובת ייצור החלב, שמורכב ברובו ממים. אם את מתקשה לשתות מים בשגרה, שתי מה שאת אוהבת ונסי לשתות גם מים בין לבין. 
    שמירה על תזונה מאוזנת ומגוונת היא תמיד רעיון טוב, לטובת הבריאות ארוכת הטווח שלך ולשמירה על המאגרים שלך מלאים. יחד עם זאת גם אם התזונה שלך לא מושלמת, החלב שלך מושלם ויכיל את כל אבות המזון, המינרלים והוויטמינים שתינוקך צריך. תזונה דלה בסידן עשויה להשפיע על כמות החלב, לכן רצוי לשים לב שאת מקבלת מספיק סידן מהתזונה שלך. הנה טיפ שתמיד עובד- לפזר חטיפים בריאים ובקבוקי מים ברחבי הבית, נשנוש זמין בהישג יד שאפשר לאכול במהלך היום ביד אחת. 

  5. הקסם של מגע עור לעור- מגע של עור לעור עם תינוקך לא רק נעים, מרגיע ומקרב ביניכם, הוא גם משחרר את הורמון האוקסיטוצין, אשר אחראי בין היתר על שחרור החלב מהשד. ההורמון מוכר גם בשם "הורמון האהבה" ומשתתף בתהליכים פיזים ורגשיים של רגיעה והיקשרות. ועוד משהו- מגע עור לעור עוזר לחבר את תינוק הניו-בורן לאינסטינקטים המולדים של ההנקה. מומלץ בייחוד אם יש אתגר בהנקה.

  6. הנקה ושאיבה בנוחות- כאב או חלילה פצעים בפטמות, הם סימן לחיבור לא מיטבי לשד בהנקה או לשימוש לא מותאם במשאבה. זכרי שכאב הוא לא חלק ממהלך תקין בהנקה או בשאיבה. בהנקה- כדי שתינוקך יקבל את מלוא החלב לו הוא זקוק, רצוי לפגוש יועצת הנקה שתסייע לשפר את ההיצמדות לשד. בשאיבה- שימוש במידת מגן השד ותוכנית השאיבה המתאימות ישפרו את תפוקת החלב.  

לסיכום, הגוף שלך יודע לייצר חלב באופן טבעי. לרוב האמהות יש אספקת חלב מלאה שמאפשרת לתינוק לקבל את כל מה שהוא צריך בהנקה. מעבר לניהול הנקה נכון, חשוב שתשמרי על עצמך בהנקה כמו בשגרה :) זכרי, כשלאמא טוב גם לתינוק טוב.

6 דרכים להגברת ייצור חלב

אם יש צורך בהגברת ייצור חלב, המטרה היא לגרות את ייצור ההורמונים האחראים על ייצור ושחרור חלב, אוקסיטוצין ופרולקטין. משאבת החלב אנבלה, אשר מדמה את פעולת היניקה והלשון של התינוק, יכולה לעזור לך לגרות את אותם ההורמונים בצורה מיטבית גם בשאיבה. . 

אם את חוששת שאינך מייצרת מספיק חלב, או אם את רוצה לייצר עוד חלב ורוצה לקבל עוד עזרה, מומלץ לפנות ליועצת ההנקה שלך.אני מזמינים אותך לפנות גם לצוות יועצות ההנקה של אנבלה לכל שאלה או בקשה.

השאירי תגובה

התגובות עוברות לאישור אנבלה לפני פרסום בבלוג.

});