איך למנוע כאב בשאיבה?

איך למנוע כאב בשאיבה?

איך למנוע כאב בשאיבה?

יכול להיות ששמת לב, שאנחנו מנסים לכתוב בכל מקום על כך ששאיבה לעולם לא צריכה לכאוב או להיות בלתי נעימה. למרות זאת, ישנם מצבים שבהם את עדיין עשויה לחוות כאב.
הנה כמה טיפים וטריקים שיוכלו להקל על הכאב:

1. בדקי את המידה שלך
שאיבה עם מידת מגן שד לא נכונה היא אחת הסיבות הנפוצות ביותר לכאבים בזמן שאיבה. תוכלי למדוד את עצמך כאן וודאי שאת משתמשת במידה הנכונה, בגובה הלשון הנכון בזמן השאיבה! 

2. בדקי את תכנית השאיבה שלך
כשמדובר בהנקה – יותר, לא אומר יותר טוב! זכרי שרמת הואקום (או גובה הלשון, או רמת מהירות הסיבוב של הלשון) לא צריכה להיות הכי גבוהה אלא הרמה הכי גבוהה הנוחה עבורך. שימי לב ששאיבה ברמות גבוהות או לא רק יגרמו כאב אלא אף יעכבו את שחרור החלב ויפגעו בתפוקת החלב שלך!

3. בדקי את מידת המלאות שלך
מלאות רבה בשדיים שמגיעה לרמות לא נוחות זו תופעה נפוצה (ולא נעימה) בייחוד בתחילת ההנקה. אם המלאות הזו לא מתרוקנת מתפתח גודש של ממש. זה קורה כשנפתחים מרווחים גדולים בין הנקות או שאיבות והשדיים לא מתרוקנים מחלב בתדירות מספקת או כשהתינוק יונק פחות מהרגיל. חשוב להגיד, יכול להיות שאת במלאות רבה פשוט כי רק התחלת להניק, טבעי לגמרי לחוות מלאות כזו כ-2-5 ימים לאחר הלידה.
בשונה ממלאות גודש גורם לחזה להיות לא רק מלא חלב, אלא גם קשה ומאוד מתוח, לפעמים זה ממש "מותח" את הפטמה ומשטח אותה כך שאפילו קשה להניק.
במצב כזה רצוי לסחוט את החזה ידנית או לנסות לשים קומפרס קר על השד, שיכווץ את כלי הדם, יפחית לחץ מצינוריות החלב ויאפשר לחלב להשתחרר החוצה.
אם בחרת לשאוב באנבלה כדי לשחרר את הגודש, התחילי את השאיבה ברמות ואקום נמוכות ועדינות ורק כמה דקות לתוך השאיבה שלבי את תנועת הלשון של המשאבה כדי לשחרר את החלב החוצה בעדינות עם מינימום כאב ואי נוחות . שאבי עד שתרגישי הקלה - כלומר עד שאזורים קשים בשד ירגישו רכים וגמישים יותר.

4. בדקי את התינוק שלך
לפעמים חוסר נוחות בשאיבה היא סביב חוסר נוחות שקיימת גם בהנקה, למשל יניקה של התינוק שפוצעת את הפטמה או פשוט כי עומדת לבקוע לתינוק שן. במצב כזה רצוי לקבוע ייעוץ עם יועצת הנקה אשר תסייע בהשגת חיבור נוח לשד ותשלול אפשרות של לשון קשורה או אתגרי אחר.

5. בדקי את עצמך
כאב הוא הדרך של הגוף שלנו לתקשר שמשהו לא בסדר. כאב בפטמות או בשדיים יכול להיות סימפטום למגוון מצבים: פטריה בפטמה, צינורית חלב חסומה, סימן מוקדם לדלקת בשד, פטמות סדוקות, הריון צעיר (כן, זה יכול לקרות גם בהנקה) או אפילו מדדים לא תקינים בבדיקות דם.
שמרי על עצמך! פני ליועצת הנקה אם יש קושי או כאב חדש בהנקה, פני לרופא/ה במידת הצורך ואל תשכחי להגיע לבדיקות תקופתיות ולשמור על בריאותך.

השאירי תגובה

התגובות עוברות לאישור אנבלה לפני פרסום בבלוג.

});