7 תנוחות הנקה – מהקלאסית לקלילה וכל מה שביניהן!

7 תנוחות הנקה – מהקלאסית לקלילה וכל מה שביניהן!

7 תנוחות הנקה – מהקלאסית לקלילה וכל מה שביניהן!

הנקה היא פעולה טבעית וחיונית לתזונה של תינוקך, אך היא גם דרך נהדרת לחזק את החיבור ביניכם. הנקה היא פעולה פשוטה, אך מציאת תנוחה נכונה ונוחה עבורך ועבור תינוקך עלולה להיות אתגר לא פשוט. התנוחה הנכונה היא ההבדל המהותי בין הנקה מעיקה להנקה מהנה! התנוחה המושלמת היא זו שתאפשר לתינוק להיצמד לשד מצד אחד, ולך להרגיש נינוחה ורגועה (עד כמה שאפשר כשמניקות). אז הנה רשימה של 7 תנוחות הנקה מומלצות – שווה לנסות!:

 

  1. הקלאסית – תנוחת הערסול.

בתנוחת ההנקה הקלאסית, תינוקך מעורסל בחיקך, כאשר הזרוע שלך תומכת בראשו ובגבו של התינוק. התחילי כשגופו של תינוקך צמוד לשלך, בטן לבטן, האף של התינוק מול הפטמה להבטיח חיבור עמוק. התנוחה מאפשרת קשר עין בינך לתינוקך. אמהות רבות מעדיפות את  והתנוחה הזו במיוחד כשמדובר בהנקת ניובורן, כששלבי ההנקה הם ראשוניים ויש צורך בתמיכה רבה בגוף התינוק ושליטה רבה יותר לאמא .

 

  1. המוצלבת – ערסול התינוק בזרוע הנגדית לשד.

התנוחה המוצלבת מאפשרת זווית הנקה אחרת שעשויה להקל על היצמדות התינוק ולאפשר אחיזה טובה יותר. בתנוחה זו, ראש התינוק מעורסל בזרוע הנגדית לשד (כלומר, אם את מניקה בשד הימני, הזרוע השמאלית תתמוך בראש וגוף התינוק).

 

  1. הצידית – ערסול התינוק לצד הגוף, בצד השד המניק.

בתנוחה זו, הידועה גם בתור תנוחת הפוטבול, התינוק מוצמד לצד השד המניק כאשר הזרוע של אותו הצד תומכת בתינוק. רגלי התינוק פונות בעצם לכיוון הגב שלך. התנוחה הזו מאוד מתאימה לאימהות שעברו ניתוח קיסרי, או כאלה שיש להן שדיים גדולים. התנוחה הזו מאפשרת גם שליטה טובה יותר, ועשויה להועיל לתינוקות שמתקשים לנשום בזמן ההנקה (בייחוד בפגים). ניתן גם להניח כרית מתחת לזרוע המערסלת את התינוק.

 

  1. השוכבת – הנקה בשכיבה על הצד, ותינוקך צמוד אלייך.

הנקה בשכיבה עשויה להיות תנוחה מאוד מרגיעה ונוחה גם לאם וגם לתינוק, בייחוד בהאכלות לילה. שכבי על הצד והשתמשי בכרית על מנת לתמוך בזרוע ובכתפיים שלך. מקמי את התינוק עם הפנים אליך ותמכי בו עם הזרוע הנגדית. התנוחה הזו מעולה גם למגע ל"עור לעור" (skin to skin).

 

  1. האינסטינקטיבית – שכיבה על המיטה כאשר התינוק שוכב עלייך.

בתנוחה זו, את נשענת אחורה על כיסא או מיטה מרופדת בכריות (כלומר, לא נשכבת אחורה לגמרי), ותינוקך שוכב עלייך עם הפנים מופנות לשדיים. האינסטינקטים הטבעיים של התינוק יובילו אותו למצוא את הפטמה ולהיצמד אליה. התנוחה הזו עשויה להועיל לתינוקות המתקשים להיצמד לפטמה. האינסטינקטים יובילו אותם למקום הנכון!

 

  1. הקואלה – החזקת התינוק כמו דוב קואלה.

בתנוחה הקואלה, החזיקי את תינוקך ישר מולך (כאשר את בישיבה). חזה התינוק מוצמד לשלך, ורגלי התינוק מונחות סביב האגן שלך. ביד אחת, תמכי בתינוק מלמטה וביד השני, החזיקי את השד. התנוחה הזו מעולה לתינוקות שסובלים מריפלוקס, או מתקשים להיצמד לפטמה בשכיבה. התנוחה הזו גם מעולה לעוד קצת זמן של מגע "עור לעור".

 

  1. האקרובטית – לתינוקות בוגרים יותר שמוכנים להשתולל.

ככל שתינוקך יגדל, הוא יהיה סקרן ופעיל יותר, וכמובן, תוכלו "להנות" יחד מתנוחות הנקה שנדמה שהן כמעט בלתי אפשריות. תמצאי את עצמך מניקה בזמן שהתינוק עומד, מתכופף, או תלוי לך מהכתף (כן, כן, כבר יצא לנו לראות גם כזה). בעוד שהתנוחות האלה קצת "יוצאות דופן", הן מאפשרות לתינוק להמשיך לינוק בזמן שהוא חוקר את הסביבה שלו.

 

איזה תנוחה שלא תבחרי בהרפתקה הזו של הנקה, זכרי שהמטרה היא פשוטה: למצוא את התנוחה שמטיבה איתך ועם תינוקך ומאפשרת לשניכם חוויה נעימה ונוחה. חשוב שתהיי קשובה לגוף שלך, וגם שממש תהני מהחוויה. וטיפ מאיתנו? צלמי את תנוחות ההנקה המשונות שתמצאי את עצמך בהן (תמונות מעולות לחתונה של הילדים)!

 

השאירי תגובה

התגובות עוברות לאישור אנבלה לפני פרסום בבלוג.

});